نحوه نگارش لایحه
نوشته شده توسط : ipooshak

شاید تا به حال نام لایحه را شنیده باشید. مفهومی که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم، معنای متفاوتی از لایحه ای است که توسط مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور و غیره شنیده‌اید. 

ضرورت نگارش لایحه زمانی مشخص می‌شود که امکان حضوریکی از اصحاب دعوا یا وکلای آنان در جلسه دادرسی ممکن نباشد و برای جلوگیری از تضییع حق، می توانند تمامی مطالب مدنظر خود را به صورت کتبی بیان نموده و تقدیم دادگاه نمایند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که نباید نگارش لایحه را با دادخواست اشتباه گرفت. در دادخواست و شکواییه خواهان شروع یک دعوا به طور مختصر خواسته های خود را ذکر می کند و هزینه دادرسی مربوطه را پرداخت می کند ولی نوشتن لایحه هم از طرف خواهان یک دعوا قابل تنظیم است و هم از طرف خوانده یک دعوا (طرف مقابل دعوا که نسبت به او ادعایی مطرح می شود). همچنین اصولا الزامی به نوشتن لایحه وجود ندارد و می توانند تمامی اظهارات خود را شفاهی نزد قاضی رسیدگی کننده مطرح نمایند.

نگارش لایحه از طریق اپلیکیشن وکیل

برای نوشتن یک لایحه شرط اصلی و ضروری آن آگاهی و اشراف کامل به مسائل حقوقی است. توصیه می شود در صورت امکان این عمل را به یک وکیل دادگستری یا افرادی که تسلط کافی در این زمینه را دارند واگذار کنید چرا که هر اقدام نسنجیده ممکن است اثراتی داشته باشد. به طور مثال در اثر سهو و اشتباه، موضوعی را عنوان کنید که به نظر قاضی دادگاه این امر اقرار محسوب شود.

 از آنجا که نگارش لایحه یک کار تخصصی است؛ پیشنهاد ما این است که از اپلیکیشن وکیل در این زمینه استفاده کنید. به این وسیله می توانید به درست ترین شکل ممکن لایحه حقوقی مد نظر خود را تنظیم کنید. در اپلیکیشن وکیل شهرداد می‌توانید همه نکاتی که باید در هنگام نگارش لایحه رعایت شود را اعمال کنید. از آنجا که در اپلیکیشن وکیل شهرداد، وکلای با تجربه و متخصص گرد هم آمده اند تا به شما کمک کنند؛ مطالب موجود در آن کاملا تخصصی و قابل اطمینان است. بعلاوه با استفاده از اپلیکیشن وکیل می‌توانید در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید.     

برای نگارش لایحه چه مهارت‌هایی لازم است؟

افراد حقوقی بهترین مهارت برای نوشتن لایحه است. اما این را بدانید که تنها دانش حقوقی برای نوشتن لایحه کافی نخواهد بود. شخصی که لایحه می‌نویسد باید علاوه بر تسلط به دانش حقوقی، قلم شیوایی نیز داشته باشد. یک لایحه نویس ماهر باید به موارد مهمی از قبیل: موضوع  و پیچیدگی پرونده توجه کند. لایحه نویس پیش از نگارش لایحه باید بداند که پرونده در چه مرحله‌ای قرار دارد و لایحه را با توجه به مراحل قانونی که تا کنون طی شده است، تنظیم نماید. 

همان طور که می‌بینید، نگارش لایحه ابعاد و پیچیدگی‌های مختلفی دارد. لذا توصیه می‌شود تا این کار را خصوصا در پرونده‌های پیچیده به افراد متبحر و حقوق دان بسپارید تا روند پیگیری شکایت مطلوب طی شود. متاسفانه در بسیاری از مواقع افرادی که در یک شکایت دارای حق بوده‌اند، به دلیل ارائه یک لایحه ضعیف به دادگاه از حق قانونی خود محروم شده‌اند. پس از اهمیت این موضوع غافل نشوید و به منظور ارائه لایحه به دادگاه از مهارت و دانش وکلای متخصص کمک بگیرید.

 





:: برچسب‌ها: نگارش لایحه ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: